onsdag 20 januari 2010

En kaffe på Challes

Jag kom nyss hem från Challange där jag och Rille var och kollade på Oman-Sverige. Sverige vann med 1-0 och Anders Svensson gjorde för andra gången i sin karriär mål på frispark, bara att gratulera. I övrigt såg väl Emir Bajrami och Molins ganska pigga ut.

Hela första halvlek pratade kommentatorerna om Farnerud och jag antog att det var Alexander de pratade om. När sen Alexander byttes in i mitten på andra så insåg jag att det var Pontus som var på planen, han hade man ju i stort sett glömt bort. Vars spelar han nu? Danmark?

Det mest spännande som hände under matchen pågick dock inte på planen utan vid bordet bredvid oss där ett äldre par beställde in varsin entrecôte. Efter någon minut gick kvinnan tillbaka med tallrikarna till köket och förklarade att hennes kött var kallt inuti och att hans kött knappt var varmt. Hon kom tillbaka och muttrade något om två unga tjejer i köket. Så småningom fick de två nya köttbitar men det dröjde inte länge innan kvinnan konstaterade att inte heller dom var särskilt goda. Sen diskuterade dom ganska länge med en av servitörerna om hur maten kunde vara så dålig och han skyllde på att det var en inlärningsperiod och att kocken inte jobbade och att det var svårt att hitta personal m.m.

Känner ni någon som har ätit på Challenge och tyckt att det har varit bra? Jag vet faktiskt ingen. Men kaffet som jag och Rille drack var då helt ok så mitt tips om ni ska gå på Challenge är, ät innan och ta kaffet där.

2 kommentarer:

JanneP sa...

Maten kommer att sänka dem. Det är lite trist det.

Joffa sa...

Jo, en sportbar som inte kan servera en god hemmagjord burgare är inte riktigt en sportbar.